سوالات رایج در مورد کرم ضد آفتاب

این ضدآفتاب با عوامل جذب اشعه‌های مضر خورشیدی با spf30 ضد آفتاب شیمیایی بوده و با داشتن عصاره شیرین‌بیان به عنوان یک ضدآفتاب فیزیکی هم مطرح است.

ضد آفتاب شیمیایی باعث جذب اشعه‌های مضر خورشیدی می‌شود در حالی‌که ضد آفتاب فیزیکی باعث برگشت کامل اشعه‌های مضر خورشیدی مثل آینه می‌شود.

حدود 20 دقیقه قبل از خروج از خانه و تمدید هر 3-4 ساعت در طول روز

با توجه به اینکه اشعه‌های مضر خورشیدی در زمان‌هایی که هوا ابری می‌باشد هم موجود است بنابراین در روزهای ابری غیرآفتابی نیز باید کرم ضدافتاب استفاده شود.

ضد آفتاب شیرین‌بیان باید آخرین کرمی باشد که استفاده می‌شود یعنی کرم‌های دیگر باید زده شود و سپس کرم ضدآفتاب شیرین بیان زده شود.

برای آب و هوای کشور ایران و با توجه به زاویه تابش خورشید spf30 برای این منطقه کفایت می‌کند و نیازی به کرم‌های spf30 بالاتر نمی‌باشد.

واقعیت امر در این است که تغییر spf30 تاثیر چندانی در پوشانندگی آن ندارد به این معنی که تفاوت پوشانندگی کرمی با spf30 در مقایسه با کرمی با sfp90 تنها 2% می‌باشد. یعنی کرم با sfp30 مقدار 96% پوشانندگی دارد و کرم spf90 پوشانندگی 98% دارد.

این ویتامین باعث جلوگیری از آزاد شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود و این امر باعث افزایش مقاومت سلول‌های پوست صورت و دست در مقابل اشعه ماورای بنفش می‌شود.

نیاز به کمک دارید؟